Trasa v jižní části Prahy vede přes místa v oblasti bývalého keltského opida Šance, oborou Daliborka a místem plném záhad, hrad Kazín, severní částí Brdských Hřebenů, Údolím hvězd.

Celá trasa začíná na letišti Točná. Zajímavostí je, že v hangáru našla úkryt ještě stále provozuschopná Electra, kterou létal Tomáš Baťa.

Z letiště Točná projedeš lesní cestou na vrch Šance (385m), části bývalého největšího keltského opida hradiště Závist v Čechách.

Podle archeologických nálezů bylo místo trvale obydleno od doby bronzové až do 10. stol. našeho letopočtu.

Po žluté turistické značce krásným trailem spadneš dolů k vodě, přejedeš most Závodu míru a pokračuješ výjezdem ke šterkopískovému lomu Kámen.

Červená turistická značka tě provede po lesních cestách na vyhlídku nad Vraným nad Vltavou, po hřebenovce přejedeš další lesní úsek na louku u obce Jíloviště.

Po mírném sjezdu tě čeká další úžasná vyhlídka na skále nad Skochovicemi.

Pohled směrem na Měchenice, Davli, Štěchovice.

Hravá a zábavná hřebenovka tě přehoupne přes les a ty se pomalu dostáváš do druhé části okruhu.

Po louce s majestátním vysílačem Cukrák v pozadí projedeš mezi chatičkami do obce Jíloviště.

Cesta pokračuje sjezdem na vyhlídky, tentokrát do přírodního parku Hřebeny nad řekou Berounkou. Z Hladké skály uvidíš do celého kraje Českého krasu.

Kolem Humenského potoka spadneš dolů nádherným přírodním trailem až k úpatí skalního masívu. Podle legendy stál na 40 metrů vysoké skále hrad Kazín, místo sídla Krokovy dcery Kazi.

Lipenští historici uvádí, že v roce 1868 nechal na skálu upevnit nápis s tímto jménem místní hospodský, aby zvýšil turistický ruch v obci a tím i vlastní výdělek. Nápis Kazín z mohutných písmen byl vidět z vlaku Západní dráhy a z protějšího břehu Berounky. Jiní tvrdí, že Kazín nikdy neexistoval.

(Citace z webu www.hrady.cz)

Cesta vede dál chatovou oblastí až do Černošic, kde tě čeká stoupání na protější kopce Českého krasu. Ještě jedna rychlá vyhlídka a pak tě zavede kultovní “červená karlštejnská” rychlou a dynamickou jízdou do Radotína. Zbývá pár kilometrů podél vody, pak přejet zpátky přes Berounku pod Radotínským mostem a napojit se na cyklostezku. Teď už podél Vltavy pokračuješ do míst, kde začíná lesní cesta pod Cholupickým vrchem podél Cholupického potoka.

Posledních pár metrů stoupání a jsi zpátky na Točný, kde náš výlet začal, ale i končí.

Délka trasy: 40,71km

Převýšení: 788m

Obtížnost: 5/10

Start / Cíl: Letiště Točná 49.9874736N, 14.4285953E

Soubory se stahují ve formátu GPX.